The innovative university : (Registro nro. 1119229)

Detalles MARC
000 -LIDER
Campo de control de longitud fija 02428cam a22003254a 4500
001 - CONTROL NUMBER
control field 16748877
005 - FECHA Y HORA DE ULTIMA TRANSACCION
Campo de control 20241121105613.0
008 - ELEMENTOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACION GENERAL
Campo de control de longitud fija 110425s20112011///a/////b////001/0/eng//
010 ## - LIBRARY OF CONGRESS CONTROL NUMBER
LC control number 2011015805
016 7# - NATIONAL BIBLIOGRAPHIC AGENCY CONTROL NUMBER
Record control number 015790027
Source Uk
020 ## - INTERNATIONAL STANDARD BOOK NUMBER
ISBN 9781118063484
040 ## - FUENTE DE CATALOGACION
Agencia de catalogación original SV-SoUDB
Idioma de catalogación spa
041 ## - CODIGO DE IDIOMA
Código de idioma para texto/pista de sonido o título separado eng
042 ## - AUTHENTICATION CODE
Authentication code pcc
082 00 - NUMERO DE CLASIFICACION DECIMAL DEWEY
Número de clasificación 378.73
Notación interna C554
Año de publicación 2011
100 1# - ASIENTO PRINCIPAL--NOMBRE PERSONAL
Nombre personal Christensen, Clayton M.
245 14 - TITULO
Título The innovative university :
Subtítulo changing the DNA of higher education from the inside out /
Mención de responsabilidad Clayton M. Christensen, Henry J. Eyring
250 ## - MENCION DE EDICION
Mención de edición 1st ed.
260 ## - PUBLICACION, DISTRIBUCION, ETC.
Lugar de publicación San Francisco : United Estates of America:
Nombre del editor Jossey-Bass,
Fecha de publicación 2011
300 ## - DESCRIPCION FISICA
Extensión xxx, 475 p. ;
Dimensiones 24 cm.
504 ## - NOTA DE BIBLIOGRAFIA, ETC.
Nota de bibliografía, etc. Includes bibliographical references and index.
520 ## - NOTA DE RESUMEN, ETC.
Resumen This work offers a hopeful vision to show universities how they can become more innovative, efficient, and true to their mission. It shows how higher education can respond to the forces of disruptive innovation that they are currently facing. The authors offer an analysis of where the traditional university and its traditions have come from and how it needs to change for the future. Through an examination of Harvard and Brigham Young University, Idaho as well as other stories of innovation in higher education, they decipher how universities can find innovative, less costly ways of performing their uniquely valuable functions. The book offers new ways forward to deal with curriculum, faculty issues, enrollment, retention, graduation rates, campus facility usage, and a host of other urgent issues in higher education. It discusses a strategic model to ensure economic vitality at the traditional university. It contains novel insights into the kind of change that is necessary to move institutions of higher education forward in innovative ways. To avoid the pitfalls of disruption and turn the scenario into a positive and productive one, universities must re-engineer their institutional DNA from the inside out. This book uncovers how the traditional university survives by breaking with tradition, but thrives by building on what it has done best. -- Provided by publisher.
650 17 - MATERIA--TERMINO TEMATICO
Termino tematico o nombre geografico EDUCACIÓN SUPERIOR
Fuente de encabezado o termino LEMB
9 (RLIN) 268
650 27 - MATERIA--TERMINO TEMATICO
Termino tematico o nombre geografico INNOVACIONES
Subdivision de forma TECNOLOGÍA
Fuente de encabezado o termino LEMB
9 (RLIN) 102
700 1# - ENTRADA SECUNDARIA - AUTOR PERSONAL
Autor secundario Eyring, Henry J.
942 ## - AGREGAR ELEMENTOS DE ENTRADA (KOHA)
Fuente de clasificación o esquema de estanterías Dewey Decimal Classification
Fecha de catalogación 2024-09-23
Tipo de item Libro 3 días
Edción Jorge Bonilla
Existencias
Estado retirado No para préstamo Codigo de colección Ubicación permanente Ubicación actual Fecha de adquisición Forma de adquisición Costo, Precio Signatura dewey Codigo de barras Fecha de la última visita Numero de copia Tipo de item koha
    Colección Roberto Murray Meza Biblioteca Rafael Meza Ayau Biblioteca Rafael Meza Ayau 23/09/2024 Donación 10.00 378.73 C554 2011 71798 23/09/2024 01 Libro 3 días

Con tecnología Koha